10 Geboden voor de speler

  1. ZEG OP TIJD AF VOOR EEN TRAINING OF MATCH !

Een training wordt voorbereid op basis van de opkomst en moet aangepast worden als het aantal spelers anders is.

Niets is zo vervelend en demotiverend dan als speler juist voor de match het afzeggen van die of die speler te vernemen.

  1. BIJ AANVANG VAN DE TRAINING BEN JE AANGEKLEED EN KLAAR !

Het is niet leuk voor medespelers en coach om tijdens de training verdelingen te moeten aanpassen. Indien het niet anders kan verwittig je de coach.

  1. WEES AANDACHTIG !

Het duurt 2X zo lang als een oefening opnieuw moet uitgelegd worden omdat spelers tijdens de 1e uitleg met iets anders bezig waren. Spelers die wel opletten moeten ongevraagd een 2de keer de uitleg van de oefening aanhoren.

Spelers op de bank volgen de wedstrijd en proberen al te bedenken wat zij gaan doen als ze mogen spelen.

  1. WEES ENERGIEK !

Een tamme attitude slaat over op de groep. Een energieke attitude weerspiegelt zich ook op de hele groep. Je zult beter worden als je constant probeert jezelf te verbeteren.

  1. HELP JE TEAMMATEN BIJ HUN OEFENINGEN !

Verdediger spelen in een aanvalsoefening is niet het spannendste wat er is maar het helpt de aanvallers in hun oefening. Als je tam verdedigt, train je je teamgenoot op het passeren van een tamme verdediger. Als je actief verdedigt, train je je teammaat op het passeren van een actieve verdediging !

  1. KOM OOK ALS JE GEKWETST BENT NAAR TRAINING !

Je kunt ook dingen opsteken van op de bank. Je weet wat er getraind werd en kunt makkelijker terug instappen na je herstel.

  1. STEUN JE PLOEGMATEN !

Om goed te worden moet je zelfvertrouwen hebben. Iedereen maakt fouten en niet iedereen is even getalenteerd. Als een speler constant op zijn fouten wordt gewezen verliest hij zijn zelfvertrouwen, wordt onzeker en maakt hij fouten. Bemoedigende woorden voor een teamgenoot zijn 100 X beter dan constante kritiek op diezelfde teammaat.

  1. RESPECTEER JEZELF EN JE LICHAAM !

Snoep en frisdranken zijn verboden voor, tijdens en na training en wedstrijd.

Eet en drink gezond en regelmatig.

  1. GEBRUIK ELK TRAININGSWEDSTRIJDJE OM OUDE EN NIEUWE DINGEN TE PROBEREN. GEBRUIK DE TRAININGSWEDSTRIJD OM TE TRAINEN NIET OM TE WINNEN!

Het is geen goed idee om tijdens trainingsmatchen constant te doen wat je al goed kan. Het zijn trainingsmomenten om in wedstrijdvormen nieuwe dingen te proberen.

  • 10.RESPECTEER JE TEAMGENOTEN, REFS EN TEGENSTANDERS !
Iedereen verdient respect en je kan dus als vertegenwoordiger van HC Attila Temse dan ook niemand bewust fysiek of moreel kwetsen.